Jak powinien wyglądać strój do pracy

Strój do pracy etykieta ubioru dskexperts.pl

Jak powinien wyglądać strój do pracy

Czy nasz codzienny wygląd w pracy może być brany pod uwagę przy nominacji do awansu? Przecież to umiejętności, kwalifikacje i doświadczenie powinny umożliwić nam awans na nowe stanowisko. Ale czy tak jest na pewno? Zastanówmy się jakie znaczenie ma nasz wizerunek.

Wiedza, doświadczenie i predyspozycje do objęcia danego stanowiska są niezbędne, ale czy posiadanie właściwych kwalifikacji wystarczy, aby pracodawca właśnie ciebie awansował? A co dzieje się w sytuacji, gdy o to samo stanowisko ubiega się kilka osób z podobnym CV i umiejętnościami? Co wówczas decyduje o wyborze danego kandydata? Stanowi o tym zapewne wiele czynników, wśród których jest wygląd. Wygląd potwierdza w sposób niewerbalny twoje kompetencje, osobowość, stosunek do firmy i pracy.

JAK POWINIEN WYGLĄDAĆ STRÓJ DO PRACY?

To zależy! Od branży, od wielkości firmy, od kultury organizacji, od specyfiki oferowanych usług lub towarów i przede wszystkim od zajmowanego stanowiska. Jeśli nie masz pewności, jak ubierać się do pracy rozejrzyj się wokół siebie. Czy twoja dyrektorka nosi garsonkę, apaszkę i pantofle na obcasie, a dyrektor klasyczny ciemny garnitur z jasną koszulą? Jeśli tak, oznacza to, że w twoim biurze obowiązuje strój formalny. Natomiast, jeśli zobaczysz, że dział projektowy przychodzi w dżinsach i sztruksowych marynarkach, a dział obsługi klienta w uniformach, najpierw określ swoje miejsce w strukturze firmy, po czym dostosuj strój do zajmowanej pozycji. Pamiętaj, że asystenci zawsze powinni emanować profesjonalnym podejściem do pracy, uczciwością i klasą. Te właśnie cechy powinni podkreślać swoim strojem. Niewskazane są niechlujne elementy garderoby tj. porozciągane swetry, brudne buty, zaniedbane włosy, nie wzmocnią one autorytetu, tylko go osłabią.

Ważna rada – nie zawsze styl ubioru osób pracujących w twoim dziale jest godny naśladowania! Znajdź osobę, która jest ogólnie szanowana i ma mocną pozycję w firmie, a jej sposób bycia i rozwój zawodowy stanowią dla ciebie wzorzec. Niezależnie czy jest to prezes, twoja przełożona czy osoba z innego działu staraj się naśladować jej sposób ubierania. Nie chodzi tutaj o kopiowanie, a raczej o oddanie stopnia formalności stroju i jego charakteru.
Natomiast, jeżeli charakter ubioru obowiązujący w twoim biurze jest bardziej swobodny i można sobie pozwolić na wprowadzanie elementów własnego stylu, pamiętaj, aby nie przesadzić w ekstrawagancji. Traktuj sposób ubierania się tej osoby jako wyznacznik granicy tej swobody.

Fragment artykułu Doroty Szcześniak-Kosiorek pt. “Wygląd a awans” .

Pozostałe części artykułu:
* Jak wyrazić wyglądem swoje cele zawodowe
* Potega detali
* Fryzura i makijaż w biznesie

Przeczytaj także

Dorota Szcześniak-Kosiorek
info@www.dskconsulting.pl

Trener profesjonalnego wizerunku, etykiety biznesu, komunikacji i autoprezentacji z wieloletnim doświadczeniem. Doradca wizerunku osobistego, kolorysta. Założycielka grupy szkoleniowej DSK Consulting.